Vi glæder os til at se spejdere, søskende og forældre til spejderdag i 2. Højbjerg søndag den 23. februar 2025
kl. 10-13 ved vores egen spejderhytte Dalhytten og i nabohytten Kløverhytten.
Program:
10.00-10.05 Fælles flaghejsning
10.05-10.50 Tøndeslagningsstjerneløb for spejdere og søskende
+ Grupperådsmøde for forældre, ledere og spejdere over 15 år (i Kløverhytten)
10.50-11.05 Saft, kaffe, te- og kagepause
11.05-12.00 Sjove spejderaktiviteter for både spejder, forældre og søskende
12.00-12.45 Frokost - fællesspisning for alle deltagere (medbring selv spisegrej)
12.45-13.00 Flagnedtagning
Husk varmt tøj, da vi primært skal være udendørs. Kommer du i bil, vil vi opfordre til at parkere på p-pladsen
ved Kløverhytten med indkørsel ved Hørhavevej 55.
Grupperådsmøde kl. 10.05-10.50 (i Kløverhytten, Hørhavevej 55D, 8270 Højbjerg)
Grupperådsmødet er gruppens generalforsamling, hvor bestyrelsen gør rede for årets aktiviteter, planer for
det kommende år og gruppens økonomi. Grupperådet består af forældre til medlemmer under 15 år,
medlemmer der er fyldt 15 år samt bestyrelsens medlemmer. Alle fremmødte forældre til spejdere under 15
år, samt spejdere over 15 år, har stemmeret (en stemme pr. spejder). Vi har i år (mindst) én ledig plads i
bestyrelsen og vi håber derfor, at der er en eller flere forældre, gerne til mikro- eller minispejdere, der kunne
være interesserede i at gå ind i bestyrelsen. Vil du ringes op og høre mere, så send en e-mail med dine
kontaktoplysninger til Christian på formand@2-hoejbjerg.dk.
Du bliver selvfølgelig kun valgt, hvis du har lyst, så mød trygt op.
Dagsorden for grupperådsmødet (jf. Det Danske Spejderkorps’ vedtægter § 64):
1. Valg af dirigent og referent
2. Beretning fra bestyrelsen
– herunder opfølgning på arbejdet med den gældende udviklingsplan samt opfølgning på det
arbejde, som bestyrelsen har udført på baggrund af rådsmødets tidligere beslutninger.
3. Fremlæggelse af årsregnskabet for 2024 til vedtagelse
4. Behandling af indkomne forslag (sendes til bestyrelsen mindst 2 uger før mødet)
5. Orientering om gruppens udviklingsplan 2020-2024
Bestyrelsen foreslår at gruppens udviklingsplan forlænges (som korpsets)
6. Fremlæggelse af justeret budget for 2025 samt budget for 2026, herunder kontingent for det
kommende år, til vedtagelse.
Bestyrelsen foreslår, at det ordinære kontingent fastholdes på 700 kr. pr. halvår.
7. Fastsættelse af antal pladser i bestyrelsen
a. Bestyrelsen foreslår at bestyrelsen har 12 medlemmer + evt. suppleanter
8. Valg til bestyrelsen (gælder for en toårig periode)
a. Valg af bestyrelsesforperson:
Christian Fynbo Christiansen er ikke på valg
b. Valg af kasserer:
Niels Erik Holmstrøm er på valg (genopstiller).
c. Valg af øvrige medlemmer (unge, ledere og forældrerepræsentanter og evt. suppleanter):
Forældre:
Anne Dissing Rasmussen er udtrådt (nyt medlem skal vælges)
Anne Fink er ikke på valg
Thomas Lundgaard er på valg (genopstiller)
Kåre Skriver er ikke på valg
Milena Meisner-Jensen (suppleant) er ikke på valg
Arvid Vinther Normann (suppleant) er ikke på valg
Ledere/unge:
Helle Reimers Holm-Jørgensen er på valg (genopstiller)
Mikkel Hedegaard Jensen er på valg (genopstiller)
Jeppe Elster Skovgaard er på ikke valg
Astrid Plaugborg Pedersen er på ikke valg
Andreas Ljungbo Møller er på valg (genopstiller)
Magnus Jacobsen er på valg (genopstiller ikke)
9. Valg af revisor og evt. revisorsuppleant (gælder for en etårig periode)
10. Valg af fem stemmeberettigede til divisionsrådsmødet (gælder for en etårig periode)
11. Valg af to stemmeberettigede til korpsrådsmødet (gælder for en etårig periode)
12. Hyttefondens generalforsamling
13. Eventuelt
Evt. forslag til dagsordenen skal være bestyrelsen i hænde senest d. 9. februar 2025. (E-mail: best@2-
hoejbjerg.dk).
Tilmelding til spejderdagen og mødet kan gøres på hjemmesiden her senest 18. februar 2024
Vi glæder os til at se jer.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen i 2. Højbjerg Gruppe
Det Danske Spejderkorps